680 hátrányos helyzetű gyermeket ajándékozott meg a Mikulás a Vodafone Önkéntes Közösség jóvoltából

Stratégiaváltás a vállalati önkéntes program terén  A Vodafone Önkéntes Közösség — koncentrált támogatási stratégiája első állomásaként — 2013. december 8-án 120 hátrányos helyzetű, a Vodafone Magyarország Alapítvány által kiemelten támogatott intézményekben élő vagy tanuló gyermeket látott vendégül a Centrál Színházban. Együtt izgulták végig a Hang-villa titka című interaktív mesejátékot, majd maga a Mikulás adta át az önkéntesek által készített ajándékcsomagokat. 

A Vodafone Magyarország Alapítvány által létrehozott és támogatott Vodafone Önkéntes Közösség 3 éves fennállása alatt 112 programot valósított meg közel 1700 résztvevő összesen több mint 12000 órányi önkéntes munkájával. Az elmúlt évek tapasztalata alapján, 2013 őszén született meg a döntés, hogy a hatékonyság növelése érdekében — eseti segítségnyújtások helyett — stratégiai partnerkapcsolatot hoznak létre hét, hátrányos helyzetű, vagy fogyatékossággal élő gyermekek társadalmi integrációját segítő intézménnyel. Az együttműködés így szorosabbá és folyamatossá, a közösen elért eredmények pedig mérhetővé válnak. A kiválasztás legfőbb szempontja az volt, hogy az adott szervezet tevékenysége összhangban legyen az Alapítvány céljaival, valamint hosszútávon tudásalapú önkéntes munkákra is lehetőséget biztosítson. 

A koncentrált támogatási stratégia első közös eseménye a december 8-i Mikulás ünnepség volt, amelyen 120 gyermek vett részt a kiemelten támogatott intézményekből. A szervezők nem véletlenül döntöttek a Hang-villa titka című darab mellett. A zenés interaktív mesejáték során a színészek a gyermekeket is bevonták a történet alakításába, így az élmény még intenzívebbé vált. A műsort követően a gyermekek és az önkéntesek együtt üdvözölték a Mikulást és az ajándékcsomagokat. Azok sem maradtak ajándék nélkül, akik a távolság miatt nem tudtak jelen lenni: az önkéntesek 560 mikuláscsomagot állítottak össze és vittek el a távolmaradóknak.

„Rendkívül fontos, hogy a gyermekek megtapasztalják a közösség erejét. Találkozhassanak hasonló, vagy épp egész más fogyatékossággal élő, illetve bármilyen szempontból hátrányos helyzetű társaikkal, és megéljék azt, hogy ismeretlenek szeretettel és elfogadóan fordulnak feléjük. Így tanulnak meg hinni önmagukban, bízni környezetükben. A Vodafone Önkéntes Közösség által szervezett programok, a rendszeres és szoros együttlét e folyamatban segítik a gyermekeket.” - mondta Elek Zsuzsanna, a Budapest III. Kerületi Óvoda, Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény igazgatója. 

„Kiemelten fontosnak tartjuk az önkéntesség elterjedését. Szeretnénk felhívni a figyelmet olyan társadalmi problémákra, amelyek nem kapnak megfelelő hangsúlyt a média és a társadalom részéről. Dolgozóink saját idejüket, szakértelmüket, tehetségüket, ötleteiket, kreativitásukat adják egy-egy jó ügyért, szeretettel és tiszta szívből. Minél szorosabb és hosszabb távú a kapcsolat egy-egy intézménnyel, annál közelebb kerülünk a gyermekekhez, s a közös élmények segítségével többet tudunk nyújtani számukra.” – mondta el Nyilas Orsolya, a Vodafone Magyarország belső kommunikációs és vállalati felelősségvállalási igazgatója, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának tagja. 

A Vodafone Önkéntes Közösség program keretén belül a Vodafone Magyarország és a Vodafone Shared Services Budapest munkatársai negyedévenként egy munkanapot pályázhatnak meg önkéntes munkavégzésre, és maguk dönthetik el, hogy milyen önkéntes tevékenységet végezzenek. A programok megvalósításához az Önkéntes Központ Alapítvány nyújt szakmai segítséget, pénzbeli támogatás pedig a Vodafone Magyarország Alapítványtól igényelhető.

 

Forrás: http://www.vodafone.hu/sajto/kozlemenyek/20131209.pdf